Vedci: Les má pozitívny vplyv na vývoj mozgu dieťaťa, iné prírodné prostredia sa mu nevyrovnajú
- Zverejnené v O čom sa píše
- Pridať nový komentár
Nová štúdia dokazuje, že medzi neurónmi v mozgu, ktoré majú podobnú štruktúru ako stromy a samotným lesom, existuje určitý vzťah. Les môže pôsobiť ako determinant vývoja mozgu dieťaťa, čo sa v neskoršom veku odzrkadlí na jeho kognitívnych schopnostiach i duševnom zdraví. Nová štúdia bola vykonaná medzi 3 568 študentmi v Londýne vo veku od 9 do 15 rokov. Kým mal les dokázateľný efekt na vývoj, iné prírodné prostredie, ako napríklad trávnaté porasty alebo jazerá a rieky, nemali rovnaký vplyv, informuje Science Alert. Na Slovensku informáciu publikuje portál Startitup.sk.
„Tieto objavy prispievajú k nášmu chápaniu typov prírodného prostredia ako dôležitého ochranného faktora pre kognitívny vývoj dospievajúcich a duševné zdravie a naznačujú, že nie každý typ prírodného prostredia môže rovnako prispievať k týmto prínosom pre zdravie,“ napísali autori štúdie.
Podobný, ale menší efekt, bol zaznamenaný pre zelený (lúčny) priestor, ale nie pre modrý (vodný) priestor. „Naše výsledky naznačujú, že rozhodnutia v oblasti mestského plánovania zamerané na optimalizáciu ekosystémových výhod, spojených s kognitívnym vývojom a duševným zdravím by mali starostlivo zvážiť typ zahrnutého prírodného prostredia,“ cituje portál Startitup.sk autorov štúdie.
Link na celý článok: