Zelená škola
- Zverejnené v O čom sa píše
- Pridať nový komentár
Žiaci Základnej školy Jána Švermu v Humennom sa podieľali na aktivitách venovaných aprílu, mesiacu lesov.
Zelená - farba lesa-bola farbou dňa. Symboliku zelenej farby umocňovala nielen farba oblečenia, ale predovšetkým množstvo aktivít, ktorými sme si v tento deň pripomenuli význam lesa. Aktivity žiakom vopred starostlivo vybrali členovia environmentálnej komisie, ktorú tvorili RNDr. Typčuk, Mgr. Babjáková, Mgr. Tkáčová a Mgr. Tilňáková. Školáci ich všetky zvládli na výbornú.
Les z plastelíny Žiaci 1. - 4. ročníka objavovali Les ukrytý v knihe. Na malú chvíľku sa jednotlivé triedy zmenili na lesné čistinky, ktoré zdobili plyšové zvieratká. Medzi ďalšie aktivity zrealizované na špeciálnych eko-vyučovacích hodinách patrilo modelovanie stromov z plastelíny s cieľom vytvori spoločne les v 1. ročníku. Žiaci v 2. ročníku vystrihovali stromy z farebného papiera, ktoré lepili na veľký plagát s rovnakým úmyslom - vytvori les. Tretiaci a štvrtáci mali za úlohu počas prvej hodiny spoločne v menších skupinách hľada nové informácie a zaujímavosti o lese z encyklopédií, z internetu a na druhej vyučovacej hodine spracova jednotlivé výpisky na papier. Takouto tímovou prácou všetky skupiny vytvorili Okienko zaujímavostí o lese.
Nezaháľali ani žiaci druhého stupňa Usilovne sa pracovalo aj v ročníkoch 5. - 9. Piataci monitorovali a od odpadkov pod vedením ich triednych učiteľov vyčistili lokalitu v blízkosti školy, park pri hoteli. Mnohí z nich týmto parkom prechádzajú denne, tak urobili aj niečo pre seba a svojich kamarátov.Šiestacisa zúčastnili besedy s lesníkmi a v druhej časti dychtivo načúvali informáciám z akcie Jarné žabie putovanie, ktorej sa zúčastnili ich rovesníci. Tí sa s nami podelili o bezprostredné zážitky z prenosu žiab.
Siedmaci absolvovali prednášku s besedou, ktorú viedla Anna Macková zo Správy CHKO Východné Karpaty. Nasledovalo sledovanie filmu s environmentálnou témou. Žiaci 8. ročníka mali na starosti anketu medzi obyvateľmi mesta. Náhodným účastníkom kládli anketové otázky s možnosami A, B, C, ktoré sa týkali vedomostí o lese. Odpovede z dotazníka si starostlivo zaznamenávali. Oslovili 760 respondentov, z ktorých vyše 70 % odpovedalo správne. Teda s radosou mohli konštatova, že environmentálne povedomie našich obyvateľov je na dobrej úrovni. Žiaci 9. ročníka sledovali film Znovuzrodenie lesa. Po jeho odvysielaní vypracovali vopred pripravené úlohy s otázkami z environmentálnej oblasti, čím si otestovali a upevnili nadobudnuté vedomosti.
(Korzár, 3.5.2011)