Vláčiky namiesto dreva vozia ľudí
- Zverejnené v O čom sa píše
- Pridať nový komentár
Kysucká lesná železnica sa v minulosti využívala na transport dreva. Od začatia jej výstavby uplynulo už sto rokov.
Úzkorozchodná železnica je expozíciou Kysuckého múzea v Čadci. „Od roku 1991 je zachovaný úsek niekdajšej lesnej železnice Oščadnica - Zákamenné s cennými úvraťami zaradený medzi národné kultúrne pamiatky," povedala Veronika Pauková z Kysuckého múzea v Čadci.
V minulosti sa podľa jej slov využívalo na trati viacero druhov parných i motorových lokomotív.
„Dnes tvoria súčasť múzejnej železnice okrem iného parné lokomotívy U34.901 a U45.903 či dieselhydraulická lokomotíva DH 120. Využívali sa oplenové vozne, skladajúce sa z dvoch samostatných podvozkov, ktoré boli určené na odvoz dlhého dreva, aj plošinové vozne slúžiace na transport krátkej guľatiny či na prepravu pracovníkov," povedala. Novinkou je možnosť odviezť sa drezinou na úseku Stanica Skanzen - Sedlo Beskyd.
Zdroj: MY Noviny stredného Považia