S úradmi budeme komunikovať elektronicky
- Zverejnené v O čom sa píše
- Pridať nový komentár
Pozemkové spoločenstvá by sa už mali pripraviť na elektronickú komunikáciu s úradmi.
Podmienky elektronickej komunikácie s orgánmi verejnej moci upravuje zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente).
Prechod na elektronickej komunikácia s úradmi bude postupná. Pre urbáre – pozemkové spoločenstvá, ktoré ako právnické osoby nie sú zapísané v obchodnom registri táto povinnosť vznikne až od 1. mája 2018. Napriek tomu je podľa Únie regionálnych združení neštátnych vlastníkov lesov Slovenska potrebné, aby sa urbáre na túto povinnosť pripravili, zvážili kto z výboru bude poverený na zabezpečenie tejto komunikácie, či to bude predseda alebo niektorý člen výboru, a túto novú úlohu mu aj dostatočne delegovali, napríklad na valnom zhromaždení.
V súvislosti z množstvom otázok k tejto problematike únia pripravuje sériu informačných podujatí v regiónoch.