Mestské lesy: most sme nezničili
- Zverejnené v O čom sa píše
- Pridať nový komentár
Akciová spoločnosť Mestské lesy Košice sa dôrazne ohradzuje voči tvrdeniam niektorých mestských poslancov, že nesú zodpovednosť za havarijný stav mosta cez Ružín.
„Poslanci sa snažia vo verejnosti vyvolať dojem, že mestské lesy nesú zodpovednosť za havarijný stav mosta pre neexistujúce a vymyslené dohody o nevážení nákladných áut prevážajúcich po moste drevo na preťažených nákladných autách. Mestské lesy Košice žiadajú oboch poslancov, aby bez doloženia svojich tvrdení konkrétnymi dôkazmi prestali ďalej krivo obviňovať našu spoločnosť a znevažovať zodpovedne vykonávanú prácu našich odborníkov. V slušnej spoločnosti je dobrým zvykom, že ak niekto urobí chybu, ospravedlní sa za ňu a to isté očakávame od poslancov Polačeka a Trnku," uvádza sa v dnešnom stanovisku spoločnosti Mestské lesy, ktoré podpísal predseda predstavenstva Tibor Róth.
Poslanci Jaroslav Polaček a Rastislav Trnka informovali novinárov, že v okolí priehrady Ružín v lesných užívateľských celkoch Ružín, Opátka, Košická Belá, Kojšov a Jahodná hospodária na majetku mesta Košice, ktorý patrí k najväčším lesným majetkom v neštátnom vlastníctve v strednej Európe, Mestské lesy Košice, a.s. Poslanci položili otázku, či dôvodom neváženia vozidiel, ktoré užívajú cestu, sú nepísané dohody o vývoze dreva z košických lesov cez most prostredníctvom preťažených vozidiel, pre ktoré „neplatia" cestné pravidlá. „Budeme sa pýtať aj Mestských lesov a mesta Košice, aby preukázateľne vyvrátili užívanie mosta cez Ružín ich vozidlami, ako aj vozidlami ich odberateľov," uviedli Trnka a Polaček.
Ako uviedol riaditeľ správy ciest Košického samosprávneho kraja Zoltán Bartoš, až v novembri 2015 pri hlavnej prehliadke zaevidovali zhoršený stavebno-technický stav mosta ponad Ružín. Most bol zaradený do stupňa 5 zo sedemstupňového hodnotenia. Uviedol, že subjekty a vodiči nákladnej dopravy nerešpektovali obmedzenia a zníženie rýchlosti, ani pokiaľ išlo o obmedzenie prejazdu nákladných vozidiel nad 12 ton. Prejazdy ťažkých vozidiel spôsobovali nadmerné vibrácie konštrukcie mosta, čo viedlo k rapídnemu zhoršeniu jeho technického stavu v priebehu roka, pričom svoju rolu zohrali aj poveternostné a miestne klimatické podmienky.
Mestské lesy Košice v stanovisku tvrdia, že už od roku 2008 začali manipulovať drevnú hmotu na odvozných miestach v lese, pričom nákladné vozidlá mestských lesov vykonávali prevažne obslužnú činnosť - nakládku drevnej hmoty na cudzie kamióny, resp. prepravu drevnej hmoty na odvozné miesta v lese, a dopravu drevnej hmoty si zabezpečovali a aj zabezpečujú odberatelia drevnej hmoty vo vlastnej réžii. V stanovisku uvádzajú, že aj v prípade nutnej prepravy drevnej hmoty využívajú vlastnú lesnú cestnú sieť, ktorú si roky budujú, opravujú a financujú z vlastných zdrojov. Aj vďaka tomu bolo po uzávierke mosta cez Ružín možné realizovať z úrovne Košického samosprávneho kraja náhradnú účelovú komunikáciu, ktorá z veľkej časti využíva trasu lesnej cesty Galova lúka - Slatviny patriacu mestským lesom. S ohľadom na vzniknutú situáciu lesy vykonajú v prvom polroku opravu ďalších lesných ciest v tejto lokalite, aby zmiernili dopad opravy ružínskeho mosta, najmä pre obyvateľov obce Opátka.
© 2016, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.