TÝŽDŇOVKA: Podcasty o zdravých a zelených lesoch a všetkom, čo s nimi súvisí. Podporíte ich?
- Zverejnené v Aktuálne
- Pridať nový komentár
Ak by ste chceli vedieť, čo je podcast, tak sa na webe dozviete, že ide o zvukovú nahrávku, ktorú jej autori šíria prostredníctvom internetu alebo mobilných aplikácií a to väčšinou v sérii ako pravidelnú reláciu. Jeho názov je odvodený od spojenia slov iPod (prenosný prehrávač od Apple) a broadcast (vysielanie).
Od vysielania v rádiu sa podcast líši najmä tým, že jeho vypočutie je možné odložiť na neskôr. Relácia sa dá vypočuť aj po častiach či opakovane. Epizódy si poslucháč môže stiahnuť pre potreby offline počúvania do mobilného zariadenia – telefónu či iného prehrávača. Odlišnosť od videokanálov typu YouTube spočíva v tom, že na rozdiel od sledovania videa možno počúvať podcast napríklad pri šoférovaní alebo počas behu. Súčasné podcasty mávajú napriek tomu nielen audio, ale aj video formu. Dôvod je jednoduchý. Ich sledovanosť je vyššia.
V rámci spoločnosť LESMEDIUM SK ponúkame informácie o lese, dreve a všetkom, čo s lesným hospodárstvom a spracovaním dreva priamo alebo nepriamo súvisí v najstaršom odbornom časopise na Slovensku LES & Letokruhy, na internetovej stránke Lesmedium.sk a facebookovej stránke LES & Letokruhy. Ich čítanosť neustále rastie a záujem o publikované informácie stúpa rýchlejšie ako sme predpokladali. Pre nás to znamená hľadanie ďalších spôsobov, ako tieto informácie zatraktívniť a sprístupniť čo najširšej odbornej i laickej verejnosti.
V tomto roku sme v súlade s očakávaniami našich čitateľov začali publikovať krátke videá na aktuálne témy, ale plánujeme využívať aj ďalšiu atraktívnu formu – a tou sú práve podcasty. Chceme nimi osloviť predovšetkým mladú generáciu, pretože najmä v tejto cieľovej skupine sú podcasty osobitne obľúbené.
Agentúra Reuters pred dvoma rokmi vo svojom prieskume uviedla, že väčšina poslucháčov podcastov sú mladí ľudia vo veku do 35 rokov. Táto skupina poslucháčov počúva podcasty každý mesiac. „Väčšinu podcastov ľudia počúvajú doma (64 %), vo verejnej doprave (24 %), pri jazde vlastným autom alebo bicyklom (20 %) a približne 18 % opýtaných počúva podcasty vonku na prechádzke,“ vyplýva z prieskumu renomovanej agentúry.
Navyše podľa toho, čo nám hovoria dvadsiatnici a tridsiatnici, ich už nezaujíma dlhoročný konflikt medzi aktívnym a pasívnym prístupom k ochrane lesov a prírody, medzi trvalo udržateľným obhospodarovaním lesov a bezzásahovým režimom. Chcú si vytvoriť vlastný názor na danú problematiku prijímaním odborných informácií z dôveryhodných zdrojov. Zároveň odmietajú spôsob komunikácie o tejto téme, založený na negatívnych emóciách, agresívnej rétorike, účelovom dehonestovaní a hrubej manipulácii.
Aj to je dôvod, prečo chystáme audio a video podcasty o zdravých a zelených lesoch a všetkom, čo s nimi súvisí formou krátkych, zaujímavých diskusií s renomovanými a vierohodnými respondentami v štúdiu. Budeme pritom spolupracovať s odborníkmi z prešovskej spoločnosti FILMA PRODUCTION, ktorí majú dostatok profesionálnych skúseností a dokážu pripraviť záznamy z diskusií na vysokej technickej úrovni.
V tejto fáze prípravy nás zaujíma, či si viete predstaviť, že podporíte podcasty ich sledovaním a či sa nájdu partneri relácií, ochotní podieľať sa na financovaní ich výroby. Budeme vďační za každý názor, návrh i ponuku na spoluprácu. Naše telefonické a e-mailové kontakty sú na webovej stránke Lesmedium.sk. Veríme, že sa ozvete a spoločne začneme písať ďalšiu kapitolu existencie spoločnosti LESMEDIUM, ktorá otvára lesníkom oči aj ústa. A nielen im.
Jozef Marko