Slovenská poľovnícka komora spustila mobilnú aplikáciu na predaj diviny
- Zverejnené v Aktuálne
- Pridať nový komentár
Trh s divinou je od minulého roka paralyzovaný, nová aplikácia od Slovenskej poľovníckej komory má pomôcť predaju diviny v koži. Aplikáciu dnes oficiálne predstavila Slovenská poľovnícka komora a dostupná je na internetovej stránke www.predajdiviny.sk Divina v koži tak bude viac dostupná pre všetkých občanov Slovenska. Informovali o tom v na brífingu prezident Slovenskej poľovníckej komory Tibor Lebocký a ústredný riaditeľ Štátnej veterinárnej a potravinovej správy Jozef Bíreš. V predošlej poľovníckej sezóne bol odbyt diviny mimoriadne náročný. Situácia sa ani v tomto roku nezlepšila a navyše pre pandémiu koronavírusu sa zhoršila. Informáciu zverejnila Slovenská tlačová agentúra SITA na stránke WebNoviny.sk.
„Výkupcovia nie sú schopní pri pretlaku diviny, ktorá visí zmrazená na skladoch v celej Európe, ponúknuť ani polovicu cien z minulého roka. Potrebu uľahčiť predaj diviny sme riešili s kompetentnými na rokovaniach k africkému moru ošípaných (AMO). V snahe pomôcť s odbytom poľovníkom a záujemcom prišla Slovenská poľovnícka komora s myšlienkou vytvoriť webovú aplikáciu, ktorá by Slovákom priniesla ľahšiu dostupnosť k divine,“ cituje SITA prezidenta Slovenskej poľovníckej komory Tibora Lebockého. Štátna veterinárna a potravinová správa víta a podporuje aktivitu poľovníkov v tejto oblasti, keďže podľa nej predaj zveriny na Slovensku pre bežného spotrebiteľa nie je dostatočne naplnený.
„Slovenský spotrebiteľ týmto nebude závislý na dovoze mäsa z voľne žijúcej zveri a farmových chovov zo zahraničia, ktoré sú väčšinou v zmrazenom stave. Navrhovaný systém predaja z dvora priamo spotrebiteľovi zvýši záujem poľovníkov regulovať koncentráciu zveri a tým pádom sa to dotkne nielen denzity, ale aj prevencie chorôb, vrátane AMO. Takto ponúkané mäso zo zveriny nesie so sebou záruku zdravotnej bezpečnosti a kvality,“ povedal Jozef Bíreš.
Registrácia do webovej aplikácie je možná v troch rolách – predávajúci, kupujúci a výrobca, resp. spracovávateľ. Od spustenia aplikácie, ktoré sa uskutočnilo v piatok 7. augusta, má SPK do 12. augusta registrovaných 55 predajcov, z čoho je doposiaľ 26 riadne verifikovaných a 40 kupujúcich.