Poznámka: Na sociálnych sieťach za málo peňazí veľa muziky
- Zverejnené v Aktuálne
- Pridať nový komentár
V marcovej relácii Halali bola odvysielaná reportáž o cieľoch a aktivitách odbornej platformy Zachráňme lesné bohatstvo Slovenska, v ktorej sa vyjadrili na kameru koordinátori platformy, predseda združenia PEFC Slovensko František Štulajter a predseda Slovenskej lesníckej komory Milan Dolňan. Priemerná sledovanosť relácie Halali vo verejnoprávnej televízii RTVS je 120 000 divákov. Odborná platforma sa s takýmto výborným dosahom relácie neuspokojila a spustila kampaň na sociálnej sieti s použitím videa z relácie Halali, aby ďalej šírila dôležité posolstvá o postojoch lesníkov a drevárov z odvysielanej reportáže.
Kampaň stála iba niečo vyše 200 eur a oslovila na sociálnej sieti 90 800 ľudí. Jej spoluorganizátor Igor Patráš zo Zväzu spracovateľov dreva SR, ktorý je členom odbornej platformy, výsledky kampane zhodnotil takto: „Podľa môjho názoru je to dobrý výsledok. Dôležité je, že ľudia vidia, že je tu aj iná cesta ako extrémna ekocesta. A tí, ktorí sú o tom presvedčení, cítia podporu.“
Sociálne siete sa skutočne stali fenoménom, ktorý má obrovskú sledovanosť, takže obrazne povedané - za málo peňazí sa dá vyslať do sveta veľa muziky. Lesníci a vlastníci lesov ich význam pochopili a čoraz viac prostredníctvom nich komunikujú – medzi najaktívnejších patria ÚNIA regionálnych združení vlastníkov neštátnych lesov Slovebska, spoločnosť PRO POPULO Poprad, obhospodarujúca lesy Spišského biskupstva, Združenie lesných robotníkov a viacerí ďalší.
Predseda ÚNIE regionálnych združení vlastníkov neštátnych lesov Slovenska Milan Ovseník potvrdil pre Lesmedium.sk na základe vlastných skúseností vysokú účinnosť reklamných kampaní na sociálnych sieťach, ak sú propagované dobré témy. „Napríklad video natočené z nášho protestného zhromaždenia v Bratislave v januári 2020, si pozrelo vyše 15 000 ľudí. Za posledných 60 dní sme dosiahli dosah našej stránky na sociálnej sieti 130 000 ľudí, 35 000 interakcií a temer 6 000 kliknutí na príspevok (lajk, zdieľanie alebo komentár) a skutočne nás to nestálo veľa.“
Nás vo vydavateľstve LESMEDIUM osobitne teší, že registrujeme nárast návštevnosti našej facebookovej stránky LES & Letokruhy. Od 6. marca do 2. apríla sme zaznamenali dosah príspevkov nad úrovňou 60 000 oslovených ľudí.
Jozef Marko