Postreh: Antilesnícka kampaň prilákala aj obchodníkov s všakovakými produktmi
- Zverejnené v Aktuálne
- Pridať nový komentár
Peniaze sa dajú zarobiť rôznymi spôsobmi. Je všeobecne známe, že najjednoduchšie sa dá prísť k peniazom tak, že počítate s - prepytujem - ľudskou hlúposťou, resp. bezmedznou dôverčivosťou niektorých ľudí. Nečudo, že po rokoch trvajúcej zvýšenej koncentrácie nezmyselných tvrdení o tom, že na Slovensku ubúdajú lesy, lebo sú drancované a rozkrádané, sa našli obchodníci, ktorí sa rozhodli na tejto masívnej antilesníckej kampani finančne profitovať.
A tak ponúkajú všakovaké produkty s rovnako nezmyselnými marketingovými sloganmi, koncipovanými približne v takomto duchu: Kúpte si naše produkty. Prispejete tak na záchranu lesov, pretože časťou z toho, čo za ne zaplatíte, finančne podporíme tých, ktorí chcú lesy zachrániť. Inak lesy uvidíte o pár rokov už len na fotografiách.
Odhliadnuc od toho, že títo marketéri hrajú na emócie ľudí veľmi nešikovným spôsobom, pretože aj laik má možnosť vidieť, že lesníci úspešne zalesňujú holiny po rozsiahlych vetrových a podkôrnikových kalamitách a lesy preto z našej krajiny nikdy nemôžu vymiznúť, tak paradox ich snahy zarobiť peniaze spojením s odporcami aktívneho, odborného a trvalo udržateľného obhospodarovania lesov spočíva práve v tom, že z predaja svojich produktov chcú podporiť ľudí, presadzujúcich pasívny prístup k ochrane lesov, samovývoj, ničnerobenie a bezzásah a podpisujúcich sa pod obmedzenia a zákazy, ktoré zdravotný stav našich lesov ďalej iba zhoršujú.
Jozef Marko