Lesomajitelia podporujú autodopravcov a vyhlasujú: dosť bolo parazitov!
- Zverejnené v Aktuálne
- Pridať nový komentár
ÚNIA regionálnych združení vlastníkov neštátnych lesov Slovenska sa v plnom rozsahu pripája k výstražnému štrajku autodopravcov. Reprezentuje viac ako milión súkromných vlastníkov pôdy, vlastniacich temer jeden milión hektárov lesov na Slovensku. Stará sa o viac ako 3 000 subjektov malých a mikropodnikov – urbárov alebo iných druhov spolkov. Tie sú v mnohých dedinách kľúčovým prvkom lokálnej ekonomiky a jedným z mála možností, vytvárajúcich príjem pre miestne obyvateľstvo. Uvádza sa vo vyhlásení, ktoré portálu Lesmedium.sk poskytol predseda ÚNIE Ing. Milan Ovseník a ktoré publikujeme v celom rozsahu.
„Tak ako Únia autodopravcov Slovenska sme takmer štyri roky prosili premiérov, predsedu parlamentu, či prezidentov, argumentovali sme a žiadali o nápravu a vytvorenie dôstojného podnikateľského prostredia v lesnom hospodárstve, najmä pri dodržiavaní prísnych kritérií, vyplývajúcich hlavne z NATURA 2000, na ktorú Slovenská republika dostáva z EÚ miliónové zdroje, ale do prírody sa dostávajú mizivé percentá. Napriek upozorneniam až na Európsku komisiu, kompetentní zostávajú hluchí a slepí.
A stovky miliónov eur sa pod rúškom „boja s klimatickými zmenami“, získané z eurofondov a aj z „emisného biznisu“ prerozdeľovaného Envirofondom, naďalej rozkotúľavajú – tam temer trištvrte milióna na autá pre štátnych ochranárov, tam na opätovné spočítavanie medveďov 300 tisíc eur nevedno komu a tam zase súkromnej firme na analýzu za pol milióna eur, ako bude ŠOP posudzovať škody na autách, spôsobených chránenými šelmami na cestách. A ako bonus prichádza – aj pre autodopravcov prepravujúcich obnoviteľnú komoditu – drevo – mobilná aplikácia na online sledovanie pohybu prepravných súprav s drevom.
S obavou vnímame snahy Ministerstva životného prostredia SR o ďalšie zaťažovanie nielen lesomajiteľov, ale dokonca už aj prepravcov ich vyprodukovaných komodít – dreva či štiepky, ktoré opätovne prinesú zvýšené náklady pre prepravcov, čo v konečnom dôsledku pocítia aj lesomajitelia – nemožnosťou dosiahnutia vyššieho speňaženia vlastnej produkcie na zlepšenie životných a pracovných podmienok pri starostlivosti o národné bohatstvo Slovenska – lesy.
Na spoločnom európskom trhu je nepochopiteľné, aby štát domácich neprimerane zaťažoval, veď ako je možné, že v Nemecku pre lykožrútový mor zrušia časové obmedzenie jazdy kamiónov a zvýšia tonáž na 44 ton, aby sa navýšili dopravné kapacity a na Slovensku zdržujeme prepravu zvyšujúcimi sa kontrolami na cestách, resp. priamo obmedzeniami jázd po nedobudovaných, či nedostatočných cestách.
A tak ako autodopravcovia tvrdia, že nie sú ťažné zvieratá, aby otročili od rána do večera v nedôstojných podmienkach, tolerujúc parazitov ich práce – tak aj my tvrdíme, že ani lesomajitelia a ľudia starajúci sa o lesy nie sú ŤAŽNÉ KONE a už bolo DOSŤ PARAZITOV na našej práci pri starostlivosti o národné bohatstvo Slovenska – zelených verejných a súkromných lesov.
Preto podporujeme výstražný štrajk Únie autodopravcov Slovenska. Mnohí z nich sú pre nás dôležitými partnermi - pri preprave materiálov na stavbu a opravu lesných ciest, pri preprave poľnoproduktov v prípade lesopoľných fariem a najmä ich členovia – prepravcovia dreva a výrobkov z neho, ktorí sú kľúčovými aktérmi v hodnotovom reťazci: lesy – drevo – energia“.